5 sammu immuunsüsteemi vastupanuvõime tagamiseks  

Tahame või mitte, aga kui meedias mainitakse, et koronaviirus on jõudnud Eestisse, tekib kõrgenenud vajadus toetada oma immuunsüsteemi ja hoida rahu seisundit. Seda sisemist ärevust saab edukalt maandada, kui võtta ette ennetavaid samme ja tugevdada immuunsüsteemi. Tunne, et oled enda ja oma lähedaste heaks midagi konkreetset ära teinud toob hingerahu ja kindlustunnet.

Millist 5 ennetavat sammu astuda, et tugevdada immuunsust? 

1.Pese käsi – oled tööl, koolis või kodus, kätepesemine on esimene väga oluline ennetav samm.

2.Toitu tervislikult – organism toodab keha kaitsvaid antioksüdante toitaineterikkast toidust. Seega ole kindel, et Su toidulaud koosneb olulistest antioksüdantsetest. Vitamiinidest ja mineraalidest nagu: A, C, E, Q, P (bioflavonoidid nt rutiin) vitamiinid- puuviljad, aedviljad, juurviljad, pähklid (eriti brasiilia ja kreeka pähklid); Mineraalid nagu tsink (Zn) – nt kaunviljad nagu läätsed, kikerherned, oad. Samuti  seleen (Se) – nt mereannid, idud, kvaliteetne loomaliha, kakao;

3.Liigu palju värskes õhus – värske õhk, päike ja liikumine tagavad tugeva ja vastupidava tervise.

4.Tarbi mineraalide rikast vett – mineraliseeritud vesi teeb keha aluseliseks, milles viirustel on võimatu arenda. Viirus vajab oma arenemiseks happelist keskkonda.

5. Maanda stressi – Jälgi oma mõtteid ja seisundit. Proovi päevas leida hetki, kus tood tähelepanu oma hingamisele, tehes pikki ja sügavaid hingetõmbeid. Sellega toetad oma keha lõdvestuma ja rahunema, aidates kehal käivitada isetervendusprotsesse. Usalda oma keha intelligentsust! Talle on vaja anda piisavalt rahulikku “olemise” aega ning kvaliteetset und. On teaduslikult tõestatud, et negatiivsed (mure)mõtted teevad meie keha happelisemaks ja “võitle või põgene” stressirikkal ajal koondab kogu keha oma ressursid võitlemiseks või põgenemiseks vajalikuks kiireks tegutsemiseks. Sel hetkel jäävad muud eluks vajalikud immuunprotsessid organismis tahaplaanile.

Stress

 

Stress on tänapäeval üks peamiseid põhjuseid, miks viirused pääsevad organismi laastama. Kuna stressi seisund kasutab ära kõik keha kaitsvad antioksüdandid ja nõrgestab immuunsüsteemi vastupanuvõimet.

VARUSTA OMA KODUAPTEEK KOLME IMMUUNSÜSTEEMI TOETAVA TOOTEGA:

Toeta oma immuunsüsteemi terviklikult tsingi, C-vitamiini ja kassiküünega

Tsink toidus

Tsink on tugev antioksüdant. Tema puudujääk kehas annab märku sagedase haigestumisega viirushaigustesse. Uuringud kinnitavad, et tsink võib lühendada haiguse kestvusaega ja tõsidust.

Tsingi efekt on eriti tõhus, kui võtta tsinki 24h jooksul peale esimeste haigussümptomite ilmnemist. Tsingilisandi võtmisel kestavad haigusnähud suure tõenäosusega lühemalt kui seitse päeva ning lastel, kelle menüü on 5 kuu jooksul sisaldanud piisavas koguses tsinki on tunduvalt väiksem risk haigestuda külmetushaigustesse.

Tsink aitab vähendada immuundefitsiite, kuna stimuleerib antikehade sünteesi ja osutab viirustevastast toimet. See tähendab, et tsink aitab immuunsüsteemil võidelda viiruste, bakterite, allergeenide ja kantserogeenide vastu. Samuti soodustab organismi puhastumist toksilistest raskmetallidest, nende hulgas elavhõbedast ja pliist (aktiveerib vastavaid metalle). Tsink kiirendab ka liigse rasva lagundamist organismis ning viib organismist välja liigse alkoholi.  Tsinki kasutatakse immuunsüsteemi tugevdamiseks, külmetuse raviks, kõrvainfektsioonide ja alumiste hingamisteede haigustel korral.

Tsink toidus: leidub rohkelt kaunviljades (läätsed, kikerherned, oad jne.); samuti kvaliteetses kakaos, päevalille-, seesami- ja kõrvitsaseemnetes, looma- ja linnulihas ning mereandides (austrites, krvettides ja vähkides).

Pikemalt saad lugeda tsingi kasulikkusest meie immuunsüsteemis ja meeste viljakuse toetamisest SIIT.

C-vitamiin toidus

C-vitamiini on vaja organismi vastupanuvõime tõstmiseks, kevadväsimuse ning stressi peletamiseks. C-vitamiin suurendab  immuunsüsteemi kaitserakkude T- ja B-lümfotsüütide paljunemist, millega organism võitleb edukalt nakkuste ja külmetuste vastu ning takistab viiruste ja infektsioonide levikut. Samuti takistab C-vitamiin valgevereliblede hävimist. On tekkinud arvamus nagu C-vitamiini manustamine annab energiat, see ei ole päris õige. Nimelt transpordib C-vitamiin hoopis rasvhappeid mitokondritesse ehk raku energiajaamadesse, millel on väsimust peletav mõju. Energiat toodetakse kehas siiski süsivesikutest ja rasvadest. C-vitamiin e. askorbiinhape on vees lahustuv vitamiin ning  äärmiselt oluline kaastegurina.

Nimelt on C-vitamiin vajalik enamike vitamiinide ja teiste bioaktiivsete ainete tõhusaks toimimiseks. Samuti lühendab see võimas loodusravim viiruste ja külmetushaiguste kestvust ja kergendab kulgu. Ilma C-vitamiinita on organism suurtes raskustes ning takistatud on paljude oluliste ainete transport erinevatesse olulistesse organsüsteemidesse.

C-vitamiin on tõhus abiline ka tugeva füüsilise stressi langetamisel ning uuringud on kinnitanud, et see vitamiin võib vähendada tippsportlaste haigestumist viirustesse kuni poole võrra isegi äärmuslike treeningkoormuste tingimustes.

C-vitamiini roll on osaleda ka antioksüdandina. C-vitamiin on võimas säilitusaine, mis võitleb vabade radikaalide vastu ja hoiab rakke lagunemisest. Praegusel stressirohkel ajal elades peaksime kindlasti leidma võimaluse C-vitamiini juurde võtmiseks, et kaitsta oma miljardeid rakke.

Bioaktiivse ja askorbiinhappe erinevus ja kasutatavus   – kui viirus on juba peal, siis on löögiks parem askorbiinhape, see on lihtsalt tugevam ja kiirem. Imendub aga rakku paremini (rakud omandavad seda vormi paremini), on  tervislikum ja ennetamiseks ning tervise hoidmiseks parem bioaktiivne C- vitamiini vorm.

C-vitamiin toidus: leidub külluslikult erinevates paprikates, tsitruselistes nagu apelsin, sidrun jms, värsketes maasikates, brokolis, granaatõunas, lehtsalatis, mustsõstardes.

Pikemalt C-vitamiini olulisusest ja rollist meie organismis saad lugeda SIIT.

Kassiküüs

Kassiküüs on üks võimsamaid immuunsust mõjutava toimega taimseid vahendeid. Toimides rakuimmuunsuse tasandil, on Peruu liaanil ülitugevad immuunsust tugevdavad omadused. Need on tingitud alkaloidide rühmast, glükosiid glütsürritsiinist, flavonoididest, tanniinidest ja teistest ainetest. Alkaloidide rühm aktiveerib T-lümfotsiitide, eriti T-tapjarakkude funktsiooni, mis on viirusevastase immuunsuse peamine komponent, suurendab makrofaagide aktiivsust, normaliseerib immuunglobuliinide taset.

Kuna kassiküünest leiab toetust nii tõsisemate krooniliste haiguste osas kui ka organismi kiirema taastumise või elujõu tõstmise puhul, siis on hea teha kassiküüne kuur nii profülaktika mõttes, kui ka haigusnähtude ilmnemisel. Kassiküüs toimib kui looduslik antibiootikum ning on suuteline leevendama pea iga sümptomit, olgu see seotud neuroloogiliste probleemide või kasvõi seedetraktiga.

Farmatseutilistel antibiootikumidel on ravimeetodina täielikult oma koht ja eesmärk. Küünisväät on aga unikaalne selle poolest, et erinevalt antibiootikumidest, ei saa patogeenid, näiteks bakterid, selle suhtes resistentseks muutuda.

Pikemalt kassiküüne, kui loodusliku antibiootikumi, kohta saad lugeda SIIT.

Immuunsust toetavad tooted meie poes:

Tsink

C-vitamiin

 

 

Kassiküüs

 

Pau D’arco ehk sipelgapuukoor

 

 

Was this post helpful?