Sügise hakul, kui lasteaiad ja koolid on jälle avatud, on viimane aeg asuda toetama laste ja kogu pere imuunsüsteemi. 

Täna kuuleme väga palju kahest asjast – immuunsüsteem ja viirused.

Viirused ja bakterid on eriti agarad levima just siis, kui lapsed üle pika aja jälle kõik ühes ruumis kokku saavad. Selleks, et lapse enda organismi vastupanuvõime oleks võimalikult suur, tuleb kvaliteetseid vitamiine lapsele andma hakata juba enne aktiivse õppetöö algust. Mida saaksime enda laste ja iseenda jaoks ära teha, et suudaksime organismi kaitsta või vähemalt kergendada haiguste sümptomeid ning lühendada haiguste kestvust? Kuidas enda ja laste immuunsust tugevdada? 

Alustame sellest, et soolestiku tervis on üldise tervise alus! Nagu ütles Hippokratest: “Kogu tervis algab soolestikust”.

Üks väga-väga oluline teema on parasiidid! Kõige rohkem meeldib neile elada organismi soolestikus, eriti peensooles, kus toimub peamine toitainete imendumine organismi. Näiteks, võivad olla noortel nahaprobleemid seotud sellega, et mõni parasiit elutseb nende organismis. Lisaks, on lastel parasiite üsna lihtne saada – mängutubades, lasteaias jne. Kui kodus on lemmikloomad, siis tuleks vähemalt ühe korra aastas parasiidi puhastuskuur kindlasti läbi teha!

Vitamiinid ja mineraalid, mida inimene ise vajab kasvamiseks ja toimimiseks, on toiduks sooleparasiitidele. Lisaks, toituvad nad kehas ladestunud jääkainetest. Kui kehas on tugev vitamiinide-mineraalide puudus, võib olla põhjuseks parasiitide vohamine organismis. See on ka põhjus, miks ei saa inimesed terveks ning jäävad aina uuesti ja uuesti haigeks. 

Vanad eestlased teadsid ja puhastasid organismi perioodiliselt mitmesuguste koduõuest saadavate taimede ja saadustega nagu koirohi, kõrvitsaseemned, küüslauk, võilill jne. 

Kuidas saada aru, kas lapsel on parasiidid? 

Lastel võib esineda kõhuvalu (vahel ka peavalu) või on märgata õhtuti tagumiku, päraku piirkonna sügelemist. Kõhuvalu võib tähendada, et organismi on sattunud: kas viirus, bakter, seen või parasiit.

Kuidas saada jagu parasiitidest?

Tuleb teha keha puhastuskuur. Puhastuskuuri soovitame teha juba kogu perele korraga, sest kui ühel on parasiidid, siis on enam kui kindel, et teistel on ka. Puhastuskuuri ajal tuleks süüa kiudaineterikast toitu, kuna kiud suurendavad jääkmassi kogust, mis aitavad parasiite kaasa haarata ning tagavad soolestiku puhastamise ajal regulaarse jääkmassi väljutamise. Hea on võtta lisaks ka probiootikume, sest terapeudid väidavad, et need aitavad kaitsta keha järgmiste nakatumiste eest.

Parasiidivastast kuuri võiks teha mitme jao kaupa. Kui teha mitu kuuri, siis saame lahti ka nö ‘’uinunud olekus’’ parasiitidest. Nii saame puhastuskuurist kõige rohkem kasu, sest kõigepealt surevad aktiivsed isendid, seejärel munadest sündinud isendid ning viimasena toimub lõpp-puhastusviimistlus. 

Para-herb

Soovitame alustada toote tarbimist tasapisi 1-2 kapslit päevas, vaikselt kogust tõstes, sest liiga kiire ja suur kogus parasiidivastast ainet võib tekitada parasiitides vastupanu, eritades organismi toksiine ja suurendades sigimist. See omakorda võib väljenduda gripilaadsete sümptomitega nagu iiveldus, oksendamine, kõhulahtisus, kõhukrambid ja peavalu. 

Laste puhul sõltub tarvitamine lapse vanusest ja kehakaalust, aga keskmiselt 1-2 kapslit päevas. Koos Para-Herb’i tootega on soovitav anda lastele kiudaineterikast toitu, mis aitab kaasa parasiitide väljutamisele.

Normaalkuuri pikkus: 

 I ETAPP: 10 päeva,  2 x 2 kapslit päevas, 5 päeva vahet, 

II ETAPP: 10 päeva, 2 x 2  kapslit päevas, 5 päeva vahet, 

III ETAPP: 10 päeva, 2 x 2  kapslit päevas.  

Kogu kuuri pikkus 40 päeva. 

Para-Herb lastele:

23 – 38 kg 1/2-1 kapsel päevas

39 – 54 kg 1-2 kapslit päevas

55 – 70 kg 2-4 kapslit päevas

Kindlasti jälgida enesetunnet, kuna inimeste organismi seisundid on erinevad. Toodet mitte tarbida raseduse ja imetamise korral ning ülitundlikkuse puhul mõne koostisosa suhtes. Haavandtõve, maomahla ülihappesuse, maopõletiku, vererõhu, paksu vere (verevedeldajate tarvitamisel),  neerupuudulikkuse ja teiste raskemate haiguste korral konsulteerida arsti või terapeudiga. 

Puhastuskuurile lisab tõhusust veel Kiudaineterikas Soolepuhastus. Soolepuhastuse detox tootes sisalduvad kiudained paisuvad soolestikus mitmekordseks aidates massiga väljutada parasiite ja jääkaineid. Lisaks, sisaldab toode kasulikke piimhappebaktereid. Probiootilised bakterid toetavad samal ajal soolestiku mikrofloorat uute heade bakteritega.

Kuidas kasutada: Oluline on päeva jooksul juua ohtralt vett! 1,5-2 liitrit kindlasti. Hea variant oleks võtta soolepuhastust kohe pärast ärkamist, siis on kindel, et Para-Herb kapslite võtmine ei satu samale ajale. See on oluline, sest muidu võivad kiudained para-herb’i taimepuru endasse imeda. 

Täiskasvanule oleks Ideaalne segada klaasitäie vee hulka 1 spl täis pulbrit, aga tasub proovida ja katsetada alguses ka 1 tl täiega. Oluline on kindlasti veel teine klaas vett peale juua! Vesi võiks olla pisut leige. Lastele võiks seda kiudaineterikast jahu segada jogurti, keefiri või smuutiga 1 teelusikatäis.  Hea oleks kui laps jooks ka 1 klaas vett!

Meie soovitame, et kapsli kujul on lihtsam hakata doseerima õiget annust alates 3.aastastele lastele (kui laps kaalub ca 15-20kg). Kuna väikestele lastele on kapslist üsna keeruline õiget annust doseerida.

Võimalus on kasutada ka mustköömneõli.

Mustköömneõli on samuti parasiitide vastase toimega, lisaks on seal palju toetavaid vitamiine ja aminohappeid! 

Väga pisikestele lastele on soovitatav anda 2-3 tilka segatuna vee hulka või mahlaga. Mahl võiks olla sel juhul puhas või värskelt pressitud. Kõige parem on siiski puhas vesi!

Algklasside õpilastele võib anda juba veerand teelusikatäit ning põhikooli lastele juba pool tl. 

Kuuri teha samamoodi nagu soovitasime Para-Herb tootega: 

I ETAPP: 10 päeva, 5 päeva vahet, 

II ETAPP: 10 päeva, 5 päeva vahet, 

III ETAPP: 10 päeva. 

Kogu kuuri pikkus 40 päeva. 

Veel üks variant, mida me soovitame võtta parasiitide vastu, on musta pähklit tilkadena. (MUSTA PÄHKLIPUU KESTADE TÕMMIS; MUSTA PÄHKLI JA KOIROHU TÕMMIS).

NB! Alla 3.aastastele tuleks manustada parasiitide vastu perearsti retsepti ravimit ja samal ajal võiks lapsele ööseks anda probiootikume. Ka pärast ravi oleks oluline teha vähemalt 1-2 nädalane kuur beebide probiootikumidega. Loe täpsemalt meie eelmisest blogipostituses.

Kui keha on puhastatud, mis edasi?

Immunsüsteemi tugevdavad: C- ja D-vitamiin, Tsink, Seleen ja probiootikumid.

Immunsüsteemi toetamisel on oluline roll C-vitamiinil (lapsed – Cytoplan;Nature’s Answer;Ecosh). Kuna C-vitamiin on antioksüdant ja üldise tervise säilitamiseks hädavajalik, aitab see immuunsüsteemi tugevdada. Täpsemalt suurendab C-vitamiin immuunsüsteemi kaitserakkude T- ja B-lümfotsüütide paljunemist, millega organism võitleb edukalt nakkuste ja külmetuste vastu ning takistab viiruste ja infektsioonide levikut. Antioksüdandid aitavad vähendada keha vabade radikaalide kahjustusi.  Ilma C-vitamiinita on organism suurtes raskustes ning takistatud on paljude oluliste ainete transport erinevatesse olulistesse organsüsteemidesse. 

C-vitamiini allikad on paljud taimsed toidud. Süües iga päev hulgaliselt puu- ja köögivilju, saame c-vitamiini läbi toidu. Siiski enamik lapsi ei soovi süüa väga mitmekülgselt ja see tõttu jääb tal C-vitamiinist puudus, ning nende kasvav keha seda ise ei tooda.

Kollageeni sünteesiks on C-vitamiin eriti tähtis. Lisaks, on C-vitamiin vajalik ka sidekoe, naha, kõõluste, kõhre moodustumiseks ja tervendamiseks. 

Mis on kollageen ja miks see oluline on?

Meie naha ja sidekudede tähtis valguline koostisaine on kollageen, see vooderdab siseelundeid, veresoonte seinu ja nahka. Aitab säilitada veresoonte ja naha elastsust ning vastupidavust. Kollageeni sisaldavad silelihaskude, veresooned, seedetrakt, süda, sapipõis, põis, neerud, lõpetades juuste ja küüntega. Küllaldane kogus C-vitamiini on aga kvaliteetse kollageeni sünteesi väga oluline. 

Nii suukaudset kui veenisisest C-vitamiini manustamist kasutatakse laialdaselt meditsiinis, kuid siiski arvatakse, et ennetusena ei aita see ära hoida külmetushaigustesse nakatumist, kuid vähendab oluliselt haiguste sümptomeid ning aitab kiiremini terveneda

Immuunsüsteemi erinevaid aspekte mõjutab tsink, aidates organismil hävitada mikroobe, kaitsta vabade radikaalide kahjustuste eest ja tõsta T-lümfotsüütide ehk T-rakkude hulka. T-rakud aitavadki kehal võidelda nakkusega, sest need tuvastavad mikroobide ja viiruse poolt nakatunud rakke. 

Tsink (Ecosh;Cytoplan) on oluline immuunsüsteemi tugevdamiseks, külmetuse raviks, kõrvainfektsioonide ja alumiste hingamisteede haiguste korral. Selle kasulik mõju on teada väga paljude erinevate haiguste ravimisel. Näiteks, kasutatakse tsinki kasvuprobleemide ja laste kõhulahtisuse ravimiseks. Lisaks: astma, kõrge vererõhu, psoriaasi, ekseemi ja akne ravis.

Dr. Katrin Reimand on  kirjutanud: ,,Tsink on kofaktorina üle 300 väga erineva funktsiooniga metalloensüümi koostises (nt karboanhüdraas, alkoholi dehüdrogenaas, fosfataasid, DNA ja RNA polümeraasid). Tsingil on oluline roll valkude ja nukleiinhapete sünteesil, süsivesikute ainevahetuses, paljude hormoonide (türoksiin, insuliinisarnane kasvufaktor 1, tümuliin, testosteroon jt steroidhormoonid) sünteesis ja talitluses. Ta on vajalik organismi normaalseks kasvuks, paljunemiseks (nt eesnäärme sekretoorne funktsioon, spermatogenees), rakulise immuunsüsteemi toimimiseks infektsioonide tõrjes (funktsionaalselt küpsete T-rakkude produktsioon ja aktiveerimine), naha terviklikkuse säilitamisel, juuksekasvus, haavade paranemisel, normaalses nägemises, maitsetundlikkuses, kognitiivses funktsioonis jm.”

Toiduga saadavast tsingist (peamised allikad on punane liha, kala ja mereloomad, eriti austrid jt karplased) imendub seedetraktis ~30%.

Lisaks kasutatud materjal: https://www.kliinikum.ee/yhendlabor/pildid/kasiraamat/T/tsink.pdf 

Seleen (Ecosh;Cytoplan)

Seleen aitab kaasa kilpnäärme, immuunsüsteemi ja spermatogeneesi normaalsele talitlusele. Lisaks aitab seleen kaitsta rakke oksüdatiivse stressi eest ning hoida juuksed ja küüned terved.

Seleen on antioksüdant. Antioksüdantidel on organismi üldise heaolu tagamisel elutähtis roll, võideldes vabade radikaalide vastu ning kaitstes vähktõve eest.

Seleen mängib olulist rolli immuunsüsteemi tervises. Uuringud on näidanud, et seleeni defitsiit kahjustab immuunrakkude funktsiooni ja võib põhjustada aeglasemat immuunvastust!

Seleeni leidub mereandides: heeringas, lõhes, forellis, tuunikalas, rannakarpides, kalmaarides, krevettides, kalamarjas. Lisaks ka pähklites ja seemnetes.

D-vitamiin (lastele; täiskasvanud Ecosh, Nature’s Answer)

D-vitamiini lugu: algas 17.sajandil seoses rahhiidi esmakordse mainimisega. Rahhiit on raske haigus, mis on seotud D-vitamiini vaegusega. Sel juhul ei omanda lapse luud kaltsiumit ega fosforit ning muutuvad selle tulemusena pehmeks, nõrgaks ja deformeeruvad. Samasugust seisundit täiskasvanutel nimetatakse osteolaatsiaks ehk luupehmenemiseks. 

Poola meedik avastas seose, et linnas elavatel lastel esines rohkem rahhiiti kui maal elavatel lastel. See viis ta mõttele rahhiiti ravida päikesevalgusega. 

Uuriti seost päikesevalguse, ultraviolettkiirguse ja rahhiidi vahel ning avastati, et lapsed tervenesid pärast ultraviolettkiirguse saamist. 

D-vitamiini kõige ilmsem ja tähtsam ülesanne kehas on kaltsiumi ja fosfori ainevahetus. Ilma selleta ei oleks meie luud terved. Meie tervise seisukohalt on D-vitamiin oluline.

Me vajame D-vitamiini aastaringselt ja kui meie keha seda päikeseküllastel suvekuudel toodab, salvestub see meie kehasse terve päikesevaese talve tarbeks, kuid D-vitamiini saab salvestada ainult siis, kui seda tekib piisaval hulgal. Inimesed, kellel on suve lõpuks D-vitamiinid ,,laos’’ optimaalses koguses, võivad talve lõpul ikkagi selle vaegusesse jääda!

Kasulik vihje: UVB-kiirgus ei läbi klaasi ega riietust, seega ei tooda nahk D-vitamiini, kui istute kinnise akna all.

Huvitav fakt: Bostonis läbiviidud uuring näitas, et 36% uuringutes osalenud noortest meestes ja naistest oli suve lõpus D-vitamiini vaegus. Üle 50 aasta vanuste inimeste hulgas oli see 42%. 

D-vitamiini Kolm vormi:

1.Kolekaltsiferool (D3)

2.Kaltsidiool (25D)

3.Kaltsitriool (1.25D3)

Kõigepealt, saame D3-vitamiini kas päikese kaudu või toidulisandi näol. UVB-kiirgus liitub nahas asuva kolesteroolivormi 7-hüdrokolesterooliga, millest sünteesitakse D3-eelvitamiin, mis muutub otsekohe D3-vitamiiniks. 

Päikesepaistest või toidulisanditest saadud D3-vitamiin jõuab maksa, kus ta teeb läbi hüdroksülatsiooni protsessi ja muutub 25D-ks, mis ladestub kehas. 

Tervise jaoks on kõige tähtsam saata 25D maksast neerudesse, kus see muutub 1,25D3-ks, D-vitamiini aktiivseks ja tugevaks vormiks. Selle töö on ringelda veres, et säilitada kaltsiumi vajalik tase. 

1998.aastal tegi D-vitamiini uurija M.D.,Ph.D. Michael Holick kindlaks, et neerud ei ole ainuke koht kehas, kus 25D metaboliseerub 1.25D3-ks. D-vitamiin ringleb kehas ja sel on võime jääda pidama rakkudes, kudedes ja organites ning neid mõjutada. 

Lapsed ja D-vitamiini vaegus: 

Lapsed viibivad üha enam siseruumides ja kui nad ka on väljas, siis on nad kaetud kaitsvate riietega ja päikesekreemiga. Paljud uuringud on kogunud teavet laste D-vitamiini taseme kohta ja sedastanud selle vaeguse sagedast esinemist. 

Ka ainult rinnaga toidetavad imikud võivad saada liiga vähe D-vitamiini. Suuremal osal naistest on seda rinnapiimas liiga vähe. Kui ema kannatab D-vitamiini vaeguse käes ega tõsta selle taset, kannatab ka laps.

NB! Suu kaudu manustatav D-vitamiin on beebide jaoks ohutu.

Uuringud on näidanud, et D-vitamiinil on positiivne toime immuunsüsteemile, kuna see tugevdab makrofaage (baktereid hävitavaid vererakke). Teadlased usuvad, et D-vitamiin tugevdab ka hingamisteede seintes asuvaid antibakteriaalseid immuunrakke. D-vitamiini manustamine on vähendanud laste hingamisteede haiguste esinemissagedust! 

Soovitatavad annused: 

  1. Vastsündinud ja kuni 1-aastased lapsed: 400RÜ-d päevas (ja võimalusel rohkem, kui nad on rinnapiima toidul).
  2. 1.-12.eluaastat: 1000-2000RÜ-d päevas, sõltuvalt kehakaalust.
  3. Lapsed alates 12.eluaastast ja täiskasvanud: 2000-4000RÜ-d päevas.
kasutatud materjal: M.D., Soram Khalsa, raamat: ,,D vitamiini revolutsioon, kuidas selle vitamiini jõud võib muuta Teie elu’’

Samuti on väga oluline tarbida probiootikume. Probiootikumid tõstavad organismi immuunsust ja aitavad vastu seista nii hingamisteede viirushaigustele kui ka kõhugrippidele. Toetades meie immuunsüsteemi, aitavad probiootikumid e. piimhappebakterid seedida toitu, omastada toitaineid ja hoida kontrolli all patogeenseid baktereid. Inimorganismi seedesüsteemis on kahjulikud bakterid ja kasulikud bakterid. Enamasti on need tasakaalus, kuid mõned tegurid võivad seda tasakaalu mõjutada.

Probiootikumid on kasulikud kogu soolestiku mikrofloorale. Mikrofloora kaitseb immuunsüsteemi. Mikrofloora lõhustab valke, süsivesikuid ja rasvu, töötab välja kasulikke bioaktiivseid aineid (vitamiinid, immuunsüsteemi elemendid), neutraliseerib toksiine ja kasulikke aineid, tagab ainevahetuse ja hormonaalse tasakaalu stabiilsuse ja aitab hoida vere kolesterooli taset.

Lastele suunatud uuringud, on näidanud, et regulaarne probiootikumide tarbimine võib vähendada kõrva- ja hingamisteede infektsioonide riski. Lisaks, võivad probiootikumid aidata atoopilist dermatiiti ravida, vähemalt mõõdukalt rasketel juhtudel.

Lisaks kasutatud materjal: https://parentingscience.com/probiotics-for-kids/

Kuna iga laps väärib hellust ja hoolt ning head tervist, on käimas kampaania, kus Biotheka ja meie armsad kliendid toetavad ühiselt SOS lasteküla tervist. Loe lähemalt siit!

Hoolitseme koos laste ja enda tervise eest!

Was this post helpful?