Selected:

D-vitamiini taseme ja vererõhu mõõtmine ning konsultatsioon 17.04.2019

5.00 

D-vitamiini taseme ja vererõhu mõõtmine ning konsultatsioon 17.04.2019

5.00 

NB! D-vitamiini taseme ja vererõhu mõõtmise aeg koos arutamise ja konsultatsiooniga on 45 min. Mõõtmisele pääseb ostja nime alusel.

D-vitamiini taseme ja vererõhu määramisel saad teada, kas Sinu D-vitamiini tase on normi piires, saad teada oma vererõhu näidu ja lisaks anname kaasa D-vitamiini infovoldiku, kus on kirjas kõik oluline info D-vitamiini kohta. Sinule määratud ajal saad konsultandiga arutada ka oma tervise teemadel ja küsida nõu tervisetoodete kohta.

Tasuta transport alates 25€ tellimusest

Puhasta
Add to Wishlist
Tootekood: - Kategooria:

Kirjeldus

D-vitamiini taseme mõõtmisel saad teada, kas Sinu D-vitamiini tase on normi piires vt  tabelit:

Mis on D3 vitamiin?

Kuigi nime järgi vitamiin, on D-vitamiini aktiivne vorm (kolekatsiferool) organismis tegelikult väga mitmekülgset toimet omav, kuni 3000-le erinevale organismi protsessile vajalik, hormoon. Kolekaltsiferoolid on rasvlahustuvad, sarnase ehitusega bioaktiivsed prohormoonid – kolekaltsiferool (vitamiin D3) ja ergokaltsiferool (vitamiin D2). D3 vitamiin salvestub meie kehasse loomsete produktidega, mille imendumine toimub passiivdifusioonina peensoolest. Imendunud vitamiin D viiakse maksa, kus tekib 25-hüdroksükolekaltsiferool, mis on vitamiin D ringlusvorm veres ja millest saab määrata D-vitamiini taset organismis.

Nahas tekib UV kiirguse e. päikese toimel 7-dehüdrokolesteroolist kolekaltsiferool, mis viiakse samuti maksa. Neerudes muundub 25-hüdrokükolekaltsiferool kaltsitriooliks, mis on hormoon.

Millistest allikatest D-vitamiini saab?

D- vitamiin tekib organismis läbi naha päikese e. ultraviolettkiirguse (UVB) toimel. Eestis (59°N) on päike D-vitamiini allikana kättesaadav ainult suvekuudel, mistõttu on septembrist – maini vaja kindlasti leida endale D-vitamiini lisaallikas. Selleks sobib hästi toidulisandina D3-vitamiin, mis on D-vitamiini enam eelistatum ja tugevam vorm.

Toiduga saab D-vitamiini piiratult. Peamisteks looduslikeks D-vitamiini allikateks on kalaõli, munakollane, või, maks ja pärm. D-vitamiini leiab ka mõnedes kunstlikult vitamiiniga rikastatud toiduainetes nagu piim, jogurt, kuid nende D-vitamiini osakaal toidus on äärmiselt tagasihoidlik.

Milline on D-vitamiini roll kehas?

D-vitamiinil on tähtis roll osaleda:
• kaltsiumi ja fosfori ainevahetuse regulatsioonis tagades tugevad luud ja hambad,
• immuunsüsteemi töös suurendades vastupanuvõimet infektsioonidele (kõik haigused näitavad, et kehas on põletik!!!),
• normaalse ainevahetuse, südametegevuse, stabiilse närvisüsteemi ning vererõhu säilitamises,
• lihaste sh südamelihase talitluses.

Põletike, kolesterooli ja D-vitamiini omavaheline seos

Peamiselt tekivad põletikud kehas stressist, pingest ja üleväsimusest. Põletike tekkega annab organism teada, et väsinud keha vajab puhkust ja rahu ning immuunsüsteem asub põletiku korral keha sisekeskkonna tasakaalu eest võitlusse. Kolesterool on tähtsaim keha põletikuvastane aine, mida maks toodab intensiivselt nii vaimse kui füüsilise pinge olukorras. Kolesteroolist hakkab organism tootma kõiki keha kaitseks vajalikke põletikuvastaseid hormoone sh D3¬vitamiini. D3-vitamiini puudusel tõuseb organismis kolesterooli tase, et intensiivistada D3 vitamiini sünteesi põletike elimineerimiseks.

Kellel on vitamiini puuduse risk suurim?

Kõrgeim D-vitamiini vaeguse risk on inimestel, kes tervislikel või muudel põhjustel liiguvad vähe väljas saamata nahale otsest päikest. Ohustatud on istuva eluviisiga, eakad ja liikumispuudega inimesed. Oluline on teada, et vananedes kahaneb D-vitamiini tootmisvõime organismis märkimisväärselt.

Milliseid haigusi D3 vitamiini vaegus võib põhjustada?

  • luude hõrenemist (nt osteoporoos, rahhiit, skeleti deformatsioon),
  • hammaste luukoe nõrgenemist (kaaries)
  • lihaste (sh ka südamelihase) funktsiooni halvenemist (nt lihaskorseti nõrkus, lihaskrambid, –jäikus ja -valu),
  • erineva autoimmuunse geneesiga haigusi nagu I tüüpi diabeeti ja Sclerosis multiplex’i,
  • postmenopausi, (nt varane üleminekuiga),
  • toitainete imendumishäireid soolestikus.


Millist D-vitamiini peaksin tarbima?

Kui organis on D3 vitamiini vaegus, siis soovitame kasutada Kanepiõli baasil D3 vitamiini 4000 IU/tilk. Inimesed kellele kanepimaitse ei meeldi sobib hästi maitsestamata puhas Kookosõli baasil D3 vitamiin 4000 IU/tilk. Kui organis D3 vitamiini vaegus puudub, on soovitatav oma D3 vitamiini taset hoida Kookosõli baasil D3 vitamiiniga 1200 IU/tilk.

Mida tähendab D3 vitamiini toodete taga olev ühik IU, mcg või µg?

IU on rahvusvaheliselt määratud bioloogiliselt toimiva aine kogus mingis aines (nt. toidulisandis), mille kangust väljendatakse järgmiste ühikutena:

  • IU (International Unit),
  • mcg (mikrogramm) või µg (mikrogramm).


NB! Mikrogrammide (mcg) ja Internation Units (IU) omavahelist suhet arvutatakse:
1 mcg (või µg) = 40 IU
Nt: 25 mcg x 40= 1000 IU-d D3-vitamiini

Millised on vererõhu tasemed täiskasvanul?

Su vererõhk ütleb palju su üldise tervise kohta ning võib kogenud arstile olla näitajaks ka tõsisemate tervisehädade puhul. Liialt kõrge vererõhk on ohtlik ning sellega peaks võimalikult kiiresti tegelema. Vererõhu mõõtmisel saad teada, kas Su vererõhk on normipiires.

Tüüp
Süstoolne (mmHg)
Diastoolne (mmHg)
Madal vererõhk (hüpotensioon) <90 <60
Optimaalne vererõhk 90-119 60-79
Normaalne vererõhk 120-129 80-84
Kõrge normaalne vererõhk (prehüpertensioon) 130-139 85-89
1. astme hüpertensioon (kõrgvererõhktõbi) 140-159 90-99
2. astme hüpertensioon 160-179 100-109
3. astme hüpertensioon (hüpertensiivne kriis) ≥180 ≥110

Millised on kõrge vererõhu sümptomid?

Kõrgel vererõhul puuduvad selged sümptomid – hüpertensioon ei ole midagi, mida sa tavaliselt tunned või märkad. Samas, kui su vererõhk on väga kõrge, võib ilmneda all olevaid sümptomeid:

  • Tugevad peavalud
  • Väsimus
  • Segadus
  • Nägemishäired
  • Valu rinnus
  • Ebaregulaarsed südamelöögid
  • Tagumine rinnus, kaelas või kõrvades
  • Hingamisraskused
  • Veri uriinis


Mis põhjustab kõrget vererõhku?

  • Stress
  • Liigse soola tarbimine
  • Vähese puu –ja köögiviljade söömine
  • Ülekaalulisus
  • Vähene liikumine
  • Suitsetamine
  • Alkoholi tarvitamine
  • Kofeiini liigne tarvitamine
  • Magamatus
  • Vananemine (ajaga kuhjub elustiili mõju)
  • Neeruhaigused, diabeet
  • Rasestumisvastased tabletid ja -ravimtaimed (eriti need, mis sisaldavad lagritsat)
  • Pärilikkus (perekonnas on esinenud hüpertensioon)
  • Etniline päritolu


Kuidas langetada kõrget vererõhku?

  • Tarbi vähem soola
  • Söö madala süsivesikute ja vähese suhkru sisaldusega toitu
  • Söö rohkem puu- ja köögivilju
  • Õpi ära stressiga toime tulemise strateegiad
  • Tee regulaarselt trenni
  • Tarbi vähem alkoholi
  • Loobu suitsetamisest


Ole terve!

Arvustused

Tooteülevaateid veel ei ole.

Ole esimene, kes hindab toodet “D-vitamiini taseme ja vererõhu mõõtmine ning konsultatsioon 17.04.2019”

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sulge menüü
×

Ostukorv