Märgid, mis näitavad, et sul on magneesiumi puudus ning moodused, kuidas seda korvata

13.11.2017
Märgid, mis näitavad, et sul on magneesiumi puudus ning moodused, kuidas seda korvata

Magneesium on kahtlemata kõige tähtsam mineraal, sellepärast  selle puudus võib tekitada tõsiseid probleeme. Dr Norman Shealy ( USA neurokirurg ja pioneer valumeditsiinis) sõnul iga tuntud haigus on seotud magneesiumi puudusega ning magneesiumi tarbimine aitab ravida palju haigusi. Magneesium aitab reguleerida kaltsiumi, kaaliumi ja sodiumi taset ning ta on oluline raku toimimise jaoks. Magneesium on oluline komponent rohkem kui 300 biokeemilises  funktsioonis kehas.

 Kahjuks enamus ei tea seda ning miljonid inimesed kannatavad teadmatuse tõttu.

 Põhjused, miks tekib magneesiumi puudus

  • Mulla kurnamine, GMO ja kemikaalid meie toidus vähendavad magneesiumi kättesaadavust. Kuna mullas ei ole enam piisavas koguses magneesiumi, siis väheneb selle sisaldus ka meie toidus

  • Soolestiku haigused, nt lekkiva soole sündroom, peensoole bakteriaalne ülekasv, võivad tekitada mineraalide, sealhulgas ka magneesiumi,  imendumisprobleeme. Samuti vananedes  väheneb mineraalide omastamine.

  • Kroonilised haigused ja ravimite kasutamine. Enamus kroonilisi haigusi seostatakse magneesiumi puudusega ja mineraalide imendumise häirimisega.  Ravimid kahjustavad soole limaskesta, mille tõttu magneesiumi omastamine on puudulik.

    Ainult 1% kogu keha magneesiumist asub vereringes, juhul kui teil on magneesiumi puudus, seda on raske tuvastada tavalise vereproovi alusel.

    Kuidas ära tunda, et teil on magneesiumi puudus

  • Krambid jalgades.  Magneesium mängib olulist rolli neuromuskulaarsignaalides ja lihaste kokkutõmbumises, seetõttu on teadlased avastanud, et magneesiumi puudus vastutab krampide tekkimise eest. Rahutute jalgade sündroom on ka märgiks, et teil võib olla magneesiumi puudus. Selleks, et vabaneda mõlemast sümptomist tuleb suurenda nii magneesiumi kui kaaliumi tarbimist.

  • Insomnia. Magneesiumi puudus on tihti unehäirete, ärevuse, hüperaktiivsuse ja rahutuse põhjuseks. Seda seetõttu, et magneesium on oluline GABA funktsiooni jaoks. GABA on neurotransmitter, mis vastutab aju rahustamise eest ning soodustab lõõgastumist.

     400mg magneesiumi enne magamaminekut või koos õhtusöögiga on parimad ajad selle mineraali manustamiseks.

  • Lihasvalu/fibromüalgia.  Magneesium mängib olulist rolli fibromüalgia sümptomites. On avastatud, et suurem magneesiumi manustamine vähendab valusid ja tundlikkust ning samuti parandab vere immuunmarkereid.

  • Ärevus. Magneesiumi puudus mõjutab kesknärvisüsteemi ehk GABA tsüklit kehas, see põhjustab ärritavust ja närvilisust. Kui defitsiit suureneb, põhjustab see ärevust, depressiooni ning hallutsinatsioone. Magneesium on mineraal, mis rahustab keha, lihaseid ja aitab parendada tuju.  Magneesium on vajalik iga raku jaoks alustades soolestikust ning lõpetades ajuga, pole ime, et ta mõjutab nii paljusid süsteeme.

  • Kõrge vererõhk. Magneesium ja kaltsium töötavad koos selleks, et toetada normaalset vererõhku ning kaitsta südant. Tihti kui on magneesiumi puudus, on ka kaltsiumi puudus, mis võib põhjustada kõrget vererõhku.

  • II tüüpi diabeet. Magneesiumirikkad dieedid vähendavad oluliselt riski haigestuda II tüüpi diabeeti, seda sel põhjusel, et magneesiumil on oluline roll suhkru ainevahetuses.

  • Väsimus. Madal energiatase, nõrkus ja väsimus on tavalised magneesiumi puuduse märgid. 300-1000mg magneesiumi päevas aitavad vähendada neid sümptomeid.

  • Migreen. Magneesiumi puudust seostatakse migneeriga, kuna magneesium on oluline mineraal, mis tasakaalustab neurotransmittereid kehas. Uuringud näitavad, et 360-600mg magneesiumi päevas vähendab migreeni esinemist 42%.

  • Osteoporoos. Inimese kehas on ligi 25g magneesiumi ning pool sellest asub luudes. On oluline aru saada, et magneesium on oluline eriti vanematele inimestele.

 Parimad magneesium lisandid

  • Magnesium Chelate – magneesiumi ühend, mis on samas vormis nagu seda leidub meie toidust, see on väga kõrge omastatavusega meie kehas.

  • Magnesium Citrate – magneesiumtsitraat, on lahtistava toimega ning tihti seda võetakse kõhukinnisuse puhul. Üldtoetava funktsiooniga.

  • Magnesium Glycinate – magneesium kelaatses vormis, väga kõrge imendumise ja biokättesaadavusega, ideaalne neile, kes soovivad vähendada defitsiiti.

  • Magnesium Threonate – uus avastatud magneesiumi ühend, on võimeline läbima mitokondria membraani, parim magneesiumi ühend turul. See magneesiumiühend aitab taastada Mg defitsiiti ajus, seda ei suuda kõik ühendid.

  • Magnesium Chloride õli – magneesium õli vormis. Imendub läbi naha. Neile, kel on seedimisprobleemid, see on parim vorm.

Kui suures annuses võtta magneesiumi toidulisandina?

Optimaalne on võtta 300-400mg magneesiumi päevas. Juhul kui teil tekib ebamugavustunne kõhus, konsulteerige terapeudiga ning leidke endale optimaalne kogus.

Tõlgitud draxe.com

Biotheka loodusraviapteegis on saadaval magneesiumtreonaat, magneesiumtsitraat, magneesiumkloriid.