5 PÕHJUST, MIKS TARBIDA GLÜKOMANNAANI?

05.08.2017
5 PÕHJUST, MIKS TARBIDA GLÜKOMANNAANI?

Cytoplan Slim plan – Glükomannaan

Cytoplan Slim Plan toote võtmekoostisaineks on glükomannaan. Glükomannan on vees lahustuv kiudaine, mida saadakse konjaki juurest. See juur on pärit Aasiast ning seal inimesed kasutasid seda nii toiduks kui ka ravimina tuhandeid aastaid. Hiina meditsiin soovitab konjaki juurt astma, rinnavalu, köha ja naha probleemide puhul. Uuringud on aga leidnud, et glükomannaani tarbimine alandab vere kolesterooli taset, parandab süsivesikute ainevahetust ja toetab soolestiku tööd läbi peristaltika paranemise.

5 põhjust, miks tarbida glükomannaani?

1. Kaalu kontrolli all hoidmine

Konjaki juur on kõrge kiudaine sisaldusega, kuid samas madala kaloraaziga, mis aitab hoida ilusat taljet. Konjaki pulbri tarbimine annab täiskõhutunde ning ülesöömise risk on väiksem. Loomulikult tuleb järgida tervislikku menüüd ning liikuda.

2005.aastal läbiviidud katse, kus 176 tervele ülekaalulisele inimesele piiratud kaloraaziga dieedil anti kas kiudaine lisandit või platseebot. Kiudaineteks olid glükomannaan, glükomannaan koos guargumiga ning glükomannaan koos guargumi ja pruunvetikaga. Kõik katses osalenud tarbisid päevas 1200 kcal toitu, menüü oli tervislik ja balansseeritud. Lisaks toidule võeti ühes katsegrupis kaks platseebo toidulisandit ja teises grupis glükomannaani sisaldavat kiudaine lisandit.

5 nädala pärast võrreldi kuidas on muutunud osalejate kehakaal. Need, kes tarbisid lisaks tervislikule dieedile glükomannaani lisandit, sõltumata sellest, kas see oli puhas või segatud teisest taimsest allikast saadud kiudainetega, olid võtnud rohkem kaalust alla. Samas kui teises grupis, kus kiudaine lisandi asemel oli platseebo, sellist märgatavat efekti ei olnud.

2. Naturaalane prebiootikum

Probiootilised toidud on olulised soolestiku tervise jaoks. Kuid alahinnata ei saa ka prebiootilisi toite, mis on headele bakteritele toiduallikaks. Prebiootikumid nagu glükomannaan, küüslauk, jicama (söödav ubajuur) ja artishokk ei ole omastatavad, nad läbivad peensoolt algsel kujul, sest organism ei suuda seda kiudainet lõhustada. Jämesooles aga see kiudaine fermenteeritakse heade bakterite poolt ning annab neile toitu.

Konjaki juure pulber toidab häid baktereid. 2008.a. avaldatud uurimuses demonstreeriti, et glükomannaani tarbimine tõstab probiootikute kontsentratsiooni soolestikus samamoodi nagu spetsiifilised probiootikumid bifidobacteria ja lactobacilli.

Miks on see oluline? Suuremate prebiootikumide koguste tarbimine toob kaasa:

-          Madalama riski haigestuda veresoonkonnahaigustesse;

-          Tervislikuma kolesterooli taseme;

-          Parema soolestiku tervise;

-          Parema seedimise;

-          Madalama stressitaseme;

-          Parema hormonaalse tasakaalu;

-          Immuunsüsteemi parema toimimise;

-          Vähendab riski võtta kaalus juurde;

-          Vähendab põletikulisi protsesse.

 3. Kõhukinnisuse leevendamine

Kõhukinnisus on sagedane probleem ning on tavaliselt tingitud madalast kiudainete sisaldusest toidus, vähesest vee tarbimisest ning vähesest liikumisest.

Mitmed uuringud näitasid, et glükomannaan on tõhus kõhukinnisuse puhul just seetõttu, et ta on prebiootilise toimega ning parandab peristaltikat. Glükomannaan on looduslik kõhulahtisti. Uuringud näitasid, et kõhukinnisuse puhul on efektiivne kogus 3-4g glükomannaani.

4. Alandab kolesterooli taset

14 uuringu analüüs, mis oli avaldatud American Journal of Clinical Nutrition näitas, et glükomannaan oluliselt alandab vere üldkolesterooli, LDL kolesterooli, triglütseriidide taset ning samuti kehakaalu. Samas kui HDL kolesterooli ning vererõhku ta ei mõjutanud.

Uuringutest selgus, et glükomannan:

-          alandas üldkolesterooli taset 19.3mg/dL

-          alandas LDL kolesterooli 16mg/dL

-          alandastriglütseriide taset 11.1mg/dL

-          alandasveresuhkrutaset 7.4mg/dL.

 5. Aitab diabeedi puhul

On üle 20 uurimuse, mis näitavad, et glükomannaan aitab hoida veresuhkru taset normaalsena. Seda  tänu suurele kiudaine sisaldusele, mis aeglustab mao tühjendust ning toob kaasa madalamat veresuhkru taset peale sööki. Ta aitab vähendada kolesterooli, veresuhkru taset ning vererõhku, mis on oluline inimestele, kes põevad diabeeti.

Number 1 põhjus, miks tarbida glükomannaani on kaalu langetamine. Samas ei tohi unustada, et ei ole olemas sellist tabletti, mis võluväel aitaks liigsetest kilodest vabaneda. Oluline roll on tervislikul dieedil ning piisaval liikumisel.

Juhul kui kaalu alandamine ei ole eesmärgiks, siis glükomannaan on heaks abivahendiks kõhukinnisuse puhul. Ta on prebiootilise toimega ning aitab puhastada soolestikku ja parandada selle tööd. Ta aitab alandada kolesterooli taset ja reguleerib veresuhkru taset.

Kuidas glükomannaani võtta?

Alusta lisandi võtmist väiksestest kogustest. Normiks loetakse 2-4g glükomannaani päevas. Tarbi lisandit suure koguse veega. Joo päeva jooksul 1,5 kuni 2l vett 30-45 min enne sööki. Glükomannaani omaduseks on paisumine ning selleks, et vältida ummistuste tekkimist soolestikus, tuleb täpselt järgida juhendit. Glükomannaani ei tohi kunagi tarbida ilma veeta.*

Lisaks on toidulisandi koostises kroomi, mis aitab reguleerida veresuhkru taset ning biotiini, mis reguleerib energia taset.

Cytoplan Slim Plan toote leiate Loodusraviapteek BIOTHEKA veebipoest - SIIT!

 

Artikli koostamisel kasutatud materjal: *www.draxe.com